Toimitusehdot

 

1. Omat henkilötietosi

 

1.1 Rekisteröinti

Jotta DLX Deluxe Music Shops Oy kykenee täyttämään velvoitteensa myyjänä, tulee Sinun asiakkaana tutustua seuraaviin ohjeisiin ja noudattaa niissä annettuja osto- ja toimitusehtoja.

Asiakas kirjautuu DLX Deluxe Music Shops Oy:n asiakasrekisteriin antamalla nimensä, osoitteensa, puhelinnumeronsa ja sähköpostiosoitteensa. DLX-verkkokaupan maksuliikenteestä vastaa yhteistyökumppanimme Klarna, jota varten asiakkaan tulee antaa tilauksen yhteydessä myös henkilötunnuksensa luottotietojen tarkistamista varten. Asiakas antaa DLX:lle ja Klarnalle suostumuksen tallentaa henkilötietonsa asiakasrekistereihinsä.

Klikkaa tästä niin voit lukea lisää tietoturvakäytännöstämme

1.2 Luottamuksellisuus

DLX käyttää asiakasrekisteriään myös markkinointitarkoituksiin. Asiakas saa tiedotteita uutuustuotteista sähköpostiosoitteeseensa. Henkilörekisterilain mukaan asiakas voi halutessaan tarkistaa, muuttaa tai pyytää poistamaan DLX:n rekisterissä olevat henkilötietonsa. Asiakas voi kieltää henkilötietojensa käytön markkinointiviestintään ilmoittamalla siitä sähköpostitse tilaus@dlxmusic.fi tai soittamalla puh 0207 282240 arkisin klo 13 - 17.

DLX:n asiakasrekisteri on luottamuksellinen. DLX ei luovuta asiakasrekisteritietoja ulkopuolisille tahoille.

1.3 Turvallisuus

Asiakkaan tulee huolehtia siitä että hänen käyttäjätunnuksensa ja salasanansa eivät joudu sellaisten ulkopuolisten tahojen tietoon, joilla ei ole oikeutta tilata tavaraa asiakkaan lukuun.

2. Hinnat

2.1 www.dlxmusic.fi verkkokaupan hinnat on ilmoitettu euroissa ja ne sisältävät kulloinkin voimassa olevan arvonlisäveron. Varaus painovirheisiin huomioitava.

3. Toimitukset ja rahti

3.1 Toimitustavat

Asiakas voi valita Ostoskorissa tilauksensa toimitustavan. Vaihtoehtoina ovat:

-Nouto Helsingin myymälästä: Ilman rahtimaksua

-Verkkopaketti / tilauksen toimitus Matkahuollon kautta: Toimitamme yli 199€ arvoiset tilaukset ilman toimituskuluja. Muissa tilauksissa toimitusmaksu on 6 € / tilaus

-Kotiinkuljetus 12€ / tilaus (*Katso poikkeushinnat 35Kg:n tai sitä painavampien tuotteiden toimituksesta kohdasta 3.2)

3.2 Toimitukset Matkahuollon kautta

Kokonaispainoltaan alle 35kg lähetykset toimitetaan Matkahuollon Lähellä-pakettina asiakkaan postinumeron perusteella lähimpään Matkahuollon noutopisteeseen. Lähetämme tilaajalle sähköpostitse ilmoituksen, kun tilaus on lähtenyt varastostamme. Lähetysilmoitukseen sisältyy pakettikohtainen seurantanumero, jonka avulla toimitusta voi seurata www.matkahuolto.fi verkkosivulta. Yli 35kg painavat lähetykset toimitetaan Matkahuollon lavarahtina suoraan tilaajan ilmoittamaan toimitusosoitteeseen tai sen välittömään läheisyyteen. *Huom! Veloitamme 35Kg tai sitä painavampien yksittäisten tuotteiden (esim. digitaalipianot, akustiset rumpusarjat) toimituksesta 29Eur lisämaksun.

Lavarahti: Yli 35kg painavat lähetykset toimitetaan Matkahuollon lavarahtina suoraan tilaajan ilmoittamaan toimitusosoitteeseen tai sen välittömään läheisyyteen. Vastaanottajalle ei ilmoiteta erikseen toimituksesta. Lähetys joko puretaan kuljetusajoneuvon välittömään läheisyyteen takalaitanostimella ja pumppukärryillä tai vastaanottaja purkaa sen omilla purkuvälineillään. 

Noutotilaukset: Lähetämme sinulle noutoilmoituksen heti, kun tilauksesi on noutovalmiina myymälästämme. 

Saapumisilmoitus tekstiviestinä:

Lähetyksen saapumisesta Matkahuollon noutopisteeseen tulee ilmoitus tekstiviestinä tilaajan ilmoittamaan matkapuhelinnumeroon. Lähetystä noutaessasi ota mukaan matkapuhelimesi, johon saapumisviesti on tallennettu, sekä henkilötodistuksesi.Varmista matkapuhelinnumeron oikeellisuus tilauksen yhteydessä!

3.3 Toimitusaika

Tuotteen saatavuus on ilmoitettu verkkokaupassamme erikseen kunkin tuotteen kohdalla. Tuotteita lähetetään arkityöpäivisin maanantai - perjantai. Lähetämme tilaajalle tilausvahvistuksen sähköpostitse. Poikkeavista toimitusajoista ilmoitetaan tilaajalle sähköpostitse.  

Mitä toimitusaikamme tarkoittavat?

Myymälässä / lähetettävissä heti: Tuote löytyy myymälästämme ja toimitamme nämä tilaukset niin pian, kuin mahdollista. Arkipäivisin ennen klo. 15 tehdyt tilaukset pyritään toimittamaan vielä saman päivän aikana.

Keskusvarastossa / toimitusaika-arvio ilmoitettu esim. 5-7 arkipäivää: Tilaustuote keskusvarastoltamme. Huomioithan, että keskusvarastomme ei sijaitse myymälämme yhteydessä ja näitä tuotteita ette voi noutaa keskusvarastolta itse.

4. Maksutavat

DLX-verkkokaupan maksuliikenteen palvelut toteuttaa Klarna yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Klarna ostaa maksusuorituksen ja tilittää sen DLX:lle. Asiakkaan kannalta palvelu toimii kuten perinteinen verkkomaksaminen. Klarnan tarjoamia maksutapoja ovat Verkkopankkimaksu, Visa/Mastercard/Eurocard-luottokortit, Klarna-lasku 14 pv ja Klarna-osamaksurahoitus. Tilaajan luottotiedot tarkistetaan ilman eri suostumusta ostoskorissa annettujen henkilö- ja osoitetietojen perusteella. Lisätietoja Klarna-maksupalveluista: www.klarna.fi

5. Lähetysvastuu

Lähettäjä vastaa lähetysriskeistä. Toimittaessamme tilauksen Sinulle, tavarat ovat kuljetuksen ajan meidän vastuullamme. Jos palautat tavaraa meille, palautettavat tavarat ovat kuljetuksen ajan Sinun vastuullasi.

5.1. Kuljetusvahingot

Jos huomaat pakettisi vaurioituneen kuljetuksessa, tee välittömästi vahinkoilmoitus Matkahuollon-noutopisteeseen. Jos huomaat vahingon vasta avattuasi paketin, palauta lähetys meille kokonaisuudessaan Matkahuollon kautta asiakaspalautuksena. Jos kaipaat lisätietoja, soita 0207 282240 arkisin klo 13 - 17.

6. Palautusoikeus

Voit palauttaa tai vaihtaa tilaamasi tuotteen 14 päivän sisällä tilauksen vastaanottamisesta. Tuote on palautettava käyttämättömänä, moitteettomassa kunnossa, alkuperäisessä pakkauksessaan kaikkine varusteineen. Palautuksen mukaan on liitettävä alkuperäisen tilauksen mukana toimitettu palautuslomake täytettynä. Palautettavia tuotteita ei saa lähettää postiennakkona tai jälkivaatimuksella.

6.1 Poikkeus palautusoikeuteen

Palautusoikeus ei koske erikoistilattuja tuotteita, metritavarana myytäviä tuotteita, kulutustavaroita ja soitintarvikkeita (soittimien kielet, rumpukapulat, rumpukalvot, kaapelit, plektrat, vahvistinputket ja lamput), sinetöityjä tuotteita joiden sinetti on avattu, tietokonetuotteita ja -ohjelmistoja/ohjelmistolisenssejä eikä viallisia/vioittuneita tuotteita. Palautusoikeus ei myöskään koske hygieniatuotteita, kuten suuttimilla varustetut instrumentit, in-ear-kuulokkeet ja korvatulpat.

6.2 Kauppahinnan palautus

Klarna maksaa palautetun tuotteen kauppahinnan asiakkaan ilmoittamalle pankkitilille tyypillisesti 14 päivän kuluessa palautuspäivästä. Lisätietoja kauppahinnan palautuksesta: www.klarna.com/fi/asiakaspalvelu/toimitukset-ja-palautukset

Tuotteen myyjä, DLX pidättää oikeuden tarkastaa ja hyväksyä palautuslähetykset. Jos palautettu tuote ei ole alkuperäisessä kunnossa, DLX pidättää oikeuden vähentää tuotteen arvon alentuminen tai puuttuvien varusteiden arvo asiakkaalle palautettavasta kauppahinnasta.

6.3 Palautusohjeet

Jos haluat palauttaa tilauksesi, lähetä sähköpostilla palautusilmoitus DLX:n asiakaspalveluun: tilaus@dlxmusic.fi Voit ilmoittaa palautuksesta myös puhelimitse DLX:n asiakaspalveluun puh: 0207 282240 arkisin klo 13 - 17. Mainitse palautusilmoituksessa DLX:n tilausnumero. Lähetämme Sinulle sähköpostitse palautusohjeet sekä Matkahuollon asiakaspalautusnumeron. Palautus rahtivapaasti on mahdollista vain DLX:n asiakaspalautusnumerolla Matkahuollon kautta.

Huomioi, että tuote on Sinun vastuullasi palautuskuljetuksen ajan. Pakkaa tuote huolellisesti alkuperäiseen tehdaspakkaukseensa kaikkine mukana tulleine pakkausmateriaaleineen, varusteineen ja käyttöohjeineen. Lähetä tuote mieluiten samassa suojapakkauksessa, jossa vastaanotit sen DLX:lta tai suojaa se muulla tavoin. On suositeltavaa säilyttää alkuperäinen suojapakkaus ainakin 14 päivän palautusajan.

Liitä palautuslähetyksen mukaan DLX:n palautuslomake täytettynä vähintään seuraavilla tiedoilla:

Nimi, osoite kokonaisuudessaan, voimassa oleva puhelinnumero ja sähköpostiosoite.

Palautuksen syy ja/tai tuotteen vian kuvaus

Pankkitilin numero kauppahinnan palauttamista varten (Huom! vain ennakkomaksuasiakkaat)

Pidä tallessa alkuperäiset DLX:n lähetysasiakirjat sekä Matkahuollon pakettitunnistenumero asiakaspalautuksesta.

7. Reklamaatiot

7.1 Huomautusaika

DLX noudattaa Kuluttajansuojalain mukaista huomautusaikaa, joka on 2 vuotta tavaran vastaanottamisesta. Lisäksi tarjoamme tuotteillemme takuun kohdassa 8. mainituin ehdoin.

7.2 Tuotteen virheet ja vahingoittuminen

DLX vakuuttaa, että tuotteet ovat virheettömiä niiden toimitushetkellä. Jos tuote kuitenkin on viallinen tai vahingoittunut vastaanotettaessa, sitoudumme korjaamaan virheen veloituksetta. Tuotteen palautusohjeet on kerrottu kohdassa 6. Poikkeuksena näihin ohjeisiin: 2 vuoden huomautusajan puitteissa tuotteen alkuperäispakkausta ei edellytetä.

7.3 Vahinkoilmoitus

HUOM! Vahingosta on ilmoitettava välittömästi kun se on havaittu. Näkyvät kuljetusvauriot Ilmoitetaan vastaanotettaessa Matkahuollon noutopisteeseen tai DLX:n asiakaspalveluun. Lähetyspakkaus on säilytettävä vahinkoilmoitusta varten. Näkymätön vaurio: Ilmoitetaan DLX:n asiakaspalveluun välittömästi kun vika on havaittu. Asiakaspalvelun puh 0207 282240 arkisin klo 13 - 17.

7.4 Huomautuksen hyväksyminen

Kun olemme hyväksyneet tuotetta koskevan huomautuksen tai virheilmoituksen, vaihdamme tuotteen uuteen tai palautamme sen kauppahinnan asiakkaan toiveen mukaisesti. Katso palautusohjeet kohdassa 6.

7.5 Erimielisyydet

Tuotteen virheellisyyttä koskevat erimielisyydet ratkaistaan Kuluttajariitalautakunnan välityksellä.

7.6 Informaatio

DLX Deluxe Music Shops Oy pidättää oikeuden mahdollisiin painovirheisiin ja hinnanmuutoksiin verkkosivuillaan ja markkinointimateriaaleissaan.

8. Takuu

8.1 Takuuaika

Tuotteilla on kahden (2) vuoden takuu valmistus- ja raaka-ainevirheiden osalta. Alkuperäinen lasku toimii takuutodistuksena.

8.2 Poikkeukset.

Takuu ei kata: Kaiutinelementtejä ja muita kuluvia osia tai soitintarvikkeita kuten esimerkiksi soittimien kieliä, rumpukapuloita, potentiometrejä, liukusäätimiä tai vahvistinputkia. Takuu ei vastaa myöskään käyttövirheistä tai vioista, jotka johtuvat laitteeseen kajoamisesta tai virheellisistä käytöstä/ kytkennöistä. 

Takuu ei kata: lähetys- ja matkakuluja.

Symbaalien takuu: symbaalit vaihdetaan takuuaikana yhden kerran, mikäli kyseessä valmistus- tai raaka-ainevirhe.

Huom! Takuuvaihto ei pidennä tuotteen takuuaikaa eikä aloita sitä alusta.

8.3 Korvaus

DLX ei ole korvausvelvollinen asiakkaalle koituvista henkilö-, omaisuus- tai muista tappioista tai vahingoista. Takuuehtoja koskevat erimielisyydet ratkaistaan Kuluttajariitalautakunnan välityksellä.

8.4 Virheelliset takuuvaatimukset

Tuotteen takuu raukeaa, jos tuotteeseen on kajottu, sen ulkonäköä, rakennetta tai toimintaa on muutettu ilman DLX:n antamaa hyväksyntää. Jos asiakas toimittaa takuuseen vedoten tuotteen korjattavaksi tai palauttaa sen, ja ilmenee, että kyse ei ole kohdan 8.1. mukaisesta valmistus- tai raaka-ainevirheestä, veloitetaan tuotteen vianmääritys- ja korjauskustannukset asiakkaalta. Kulut veloitetaan vaikka tuotteesta ei löydy vikaa tai vika on aiheutunut käyttäjän tuottamuksesta

9. Muuta

9.1 DLX:lla ei ole ilman asiakkaan hyväksyntää oikeutta muuttaa hintoja tai toimitusehtoja sen jälkeen kun tilaus on vastaanotettu.

9.2 Cookies (evästeet)

Cookie eli eväste on pieni tekstitiedosto, jonka verkkosivusto pyrkii tallentamaan nettiselaimesi välimuistiin. Monet verkkosivustot käyttävät evästeitä helpottamaan sivujen selailua. Evästeiden avulla on mahdollista jäljittää asiakkaan verkkovierailuja.

Evästeitä on olemassa kahta päätyyppiä. Toinen evästetyyppi tallentuu pysyvästi tietokoneelle, ja näitä evästeillä pyritään helpottamaan toistuvia vierailuja samassa nettiosoitteessa. Toinen evästetyyppi on istuntokohtainen, eli se on selaimen välimuistissa vain kulloisenkin vierailun ajan esim. huolehtimassa sivuston esityskielestä. Tällainen eväste poistuu tietokoneen muistista kun nettiselain suljetaan.

Jos nettiselaimesi asetukset estävät evästeiden käytön, et voi jättää tilauksia DLX-verkkokaupassa. Tarkista selaimesi asetukset, jos haluat jättää tilauksia.

Toimitusehdot päivitetty 14.01.2022 ©.

Klarna

Klarnan maksutavat

Yhdessä Klarna Bank AB:n (julk.) kanssa (päätoimipaikan osoite Sveavägen 46, 111 34 Tukholma, Ruotsi) tarjoamme seuraavia maksutapoja, joissa maksu tehdään suoraan Klarnalle:

  • Lasku: maksuaika on 14 vuorokautta tuotteiden toimituksesta. Klarna-laskun ehdot ovat saatavilla täällä.
  • Joustava erämaksu: voit maksaa ostoksesi joustavasti kuukausierissä, joiden suuruus on vähintään 1/100 velan määrästä (kuitenkin aina vähintään 5,00 EUR mukaan lukien korko jäljellä olevalle velalle).
  • Kiinteä erämaksu: voit valita kassalla eri kuukausierävaihtoehdoista. Erät pienenevät kuukausittain sitä mukaa, kun maksamatta oleva luottosumma pienenee.
  • Kampanjalasku: jos oston yhteydessä on tarjottu mahdollisuutta pidennettyyn 1–3 kuukauden maksuaikaan aloitusmaksua vastaan (esim. “Osta nyt, maksa helmikuussa”), voit maksaa ostokset kampanjalaskun ehtojen mukaisesti.
  • Joustavan erämaksun, kiinteän erämaksun ja kampanjalaskun ehdot löydät täältä ja vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot täältä.

Löydät lisätietoa Klarnasta täältä ja Klarnan käyttöehdot täältä. Klarna käsittelee henkilötietojasi soveltuvan lainsäädännön ja Klarnan tietosuojaselosteen mukaisesti.

Jotta sinulle voidaan tarjota Klarnan maksutapoja, välitämme sinusta tietoa Klarnalle, kuten yhteystietosi ja tiedot tilauksesta, jotta Klarna voi arvioida, voidaanko sinulle tarjota eri maksutapoja, ja tarjota sinulle sopivat maksutavat.

Löydät lisätietoa Klarnasta täältä. Henkilötietojasi käsitellään soveltuvan tietosuojalainsäädännön ja Klarnan tietosuojaselosteen mukaisesti.